Kisaura kolmosluokassa on nyt tullut avattua. Radat olivat ihan ok. Tosin ensimmäinen kisa alkoi hieman nolosti mölliluokan virheellä eli koira tuli ensimmäisestä esteestä ohi. Toiselta radalta tulikin jo sitten tulos, mutta kolme rimaa alas - kiitos minun myöhässäolemiseni. Sen päälle törmäsimme toisiimme, mutta aika oli tahmeasta menosta huolimatta ihan mukava. Eli toivoa on! Olin viime viikonloppuna Jänesniemen Elinan koulutuksessa. Tuli jälleen paljon uusia asioita. Olin hiukan uneliaalla päällä, joten kahta kauheammin joka paikassa myöhässä. Tällä hetkellä suurin ongelmani on se, että saatan Beaa edelleen aivan liiaksi esteillä mm. takaakierroissa. Tästä seuraa se, etten kerkeä riittävästi edelle ohjeistamaan koiraa/koiran tieltä pois ja rimoja tulee alas. Sitten on vielä käskytys, jota edelleenkin harrastan ja ilmeisesti aina vieläpä väärään aikaan, vaikka saisin taatusti Bean toimimaan ihan hyvin täysin ilman pihaustakaan. Siis edelleenkin: radalla ei pitäisi sanoa sanaakaan. Hiljaista ohjausta.

Mian treeneissä oli puhetta musiikin kuuntelusta kisoissa sopivan latauksen löytämiseksi. Arttu osti minulle joululahjaksi iPodin ja on nyt innolla ladannut sen täyteen musiikkia. Artun ehdotuksia rataantutustumiseen kappaleitten nimien perusteella: Run Like Hell, Time, High hopes, On the Run... Ikävä kyllä bändi on Pink Floyd, joten käytännössä ne sopivat lähinnä hyllyradan jälkeiseen elämään. Sitten, jos menee ihan päin takalistoa, voi soittaa vähän saman yhtyeen Brain Damagea tai Breathea tai vaikka Doorsin This is the Endiä 

Eilen oli ihana kotipäivä pitkästä aikaa. Mikäs sen mukavampaa, kuin kuluttaa se lapioiden autotallin ja piharakennuksen katolta lunta. Sitä olikin kertynyt vähintään ne kriittiset 80 senttiä. Lopulta, kun olin saanut lapattua kaikki lumet alas ja olin kapuamassa alas, kuului katon reunalta pieni vuh: Freya oli kivunnut lumikasan päälle ja nojasi etutassuistaan katonreunaan - ei sentään tullut katolle minun seurakseni! Mitä siinä nyt sitten enää tikkaita käyttämään...

Tytöt päiväunilla lumitöiden jälkeen - ja Freyalla pahat mielessä

ja Bea yrittää kestää...